Monday, May 16, 2011

GADGET YG AWESOME - CIKGU ROBOT?


Sempena hari guru ni, aku nak report kat korang something yang aku tak berapa suka dan setuju. Korang nak tau ape?

Saya the teacher robot, Japan: Robot teacher conducts first class in Tokyo school

gambar kat atas ni menunjukkan beberapa orang budak tengah sentuh pipi amoi cantik kan? THIS IS NOT NORMAL!!! Amoi cantik tersebut sebenarnya adalah sebijik robot. Yup. She is a ROBOT TEACHER.

Keadaan ni berlaku kat Tokyo. Cikgu robot ni dicipta dan ditempatkan di beberapa sekolah sekitar Tokyo. Robot ni direka untuk meyerupai manusia supaya mesra pelajar(kalau tak budak takut).

Robot Teacher ni jugak diprogramkan supaya mempunyai perasaan dan expresi muka. So robot ni boleh buat muka sedih, takut, marah, gembira, bla bla bla. Part ni aku tak tau nak rasa AWESOME or TAKUT.

Alasan robot ni dicipta ialah kerana masalah kekurangan guru di Tokyo dan masalah guru yang kekurangan ilmu(diorang tak de maktab ke kat Jepun???)

Cuba korang bayangkan la kalau robot-robot cikgu ni sampai Malaysia. Macam mana cikgu nak cari makan? Pastu korang nak ke anak korang belajar dengan robot? Bagi aku, ROBOT IS HORRIFYING AND DEFINITELY NOT AWESOME!!!! 

Please leave your opinion =)




2 comments:

+qasih nadira+ said...

aku pun x setuju gak~diorang maybe boleh set kan perasaan pada robot tp robot tu bukan ada otak pun nape dia perlu nangis,marah atau bla bla bla.harap xde la kat Msia nak wat mcm ni~

Uncle Joe said...

Kalau ade kat malaysia, aku simbah dengan air biar rosak.ahahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...