Wednesday, May 4, 2011

FACEBOOK TRICK - TUKAR WARNA FACEBOOK ANDA

korang fren ngan aku tak dalam facebook?? kalau tak sudi-sudi la add ye =) . kalau korang fren aku kat facebook, mesti korang perasan yg facebook aku dah bertukar kaler(warna). yes... facebook aku sekarang dah warna merah =) 
(bosan asyik warna biru jek)

korang nak tukar warna jugak tak? kalau tak nak tukar pun meh aku bagi tutorial =)

first, korang mesti guna browser FIREFOX.(browser lain tak jadi)

pastu korang kena install add-on GREASEMONKEY (klik je kat sini untuk install)

lepas install, restart browser korang.

lepas dah ade GREASEMONKEY tu, korang gi kat sini plak untuk install :


dah install? kalau dah, restart browser korang tu skali lagi.

then korang gi kat facebook page tu, gi kat tool - greasemonkey - userscript commands - customize facebook colour. ikut image kat bawah ni kalau tak paham-paham jugak :

(klik untuk zoom)










dah jumpa belum? kalau dah, pilih je  la warna ape korang suka pastu klik set. dah siap!!!!

kalau korang tak paham or ade sebarang pertanyaan, comment je. insyallah aku akan cuba jawab.

selamat mencuba  =)





source : facebookflow.com

2 comments:

Abdul Fattah said...

firefox dah lain macam mana nak buat?

Abdul Fattah said...
This comment has been removed by the author.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...